Windsurf i Tromsö? Flyttar upp till sommaren..
Hej!
Här sitter en svenske med planer om att flytta upp till tromsö till sommaren...
Tänkte kolla lite om utbudet på windsurf i norr!
Har förstått att det är mycket formula/slalom, är det även freestyle och bölge förhållanden?
Kan tänka mej att det är perfekt på sommaren när det är ljust dygnet runt!!
Och det är väl ganska vindsäkert?
Ses till sommaren...
/ Ulf
Hei Ulf! Du er velkommen til
Hei Ulf!
Du er velkommen til Tromsø. Vi har flere svensker hær som surfer.
Når tenkte du og komme til Tromsø?
De beste vindforholdene har vi som regel mai og juni, det er og den lyse tiden. Er du riktig heldig blåser det om natten, så da kan du seile i midnattsolen :) Juli pleier å være en mnd som det er vanskelig å si hvor mye det kommer til å blåse og ofte en dårlig mnd. Som regel er det rolig fra midten av juli til midten av august. Det er fine forhold for freestyle og bumb&jump. Store bølger som ren wave-sailing har vi ikke i selve Tromsø, da må du bruke bil og kjøre bort fra Tromsø. Det fine i Tromsø er at du ikke trenger bil for å drive med sporten, utstyret lagerer du der du seiler :)
--
Stein Magne
Tromsösurf..
Hej!
Å tack för svar..
Skönt att man är välkommen!
Har planer om att flytta upp innan sommaren, april/maj lite beroende på när min jente(Tromsöjente) blir klar med sitt svennebrev, och när det passar med mitt jobb att flytta upp..
Är det många aktiva i tromsö? Hur många dar med vind är det ca på en säsong? Och hur länge håller ni i gång på hösten?
Jag har ett minimum på 6grader i luften... Men får kanske sänka den gränsen nu;)?
Vart? Och hur långt må man köra för att finna vågor?
C/y Ulf
Passer perfekt
Disse bildene er fra 1mai i fjor Det var såklart uvanlig varmt men likevell deilig :) of fult mulig å seile kortarmet drakt.
Seile vanligvis fram til nov eller 1.des. Har vært på vannet helt fram til 15des. men da begynner det å bli lite lys hehe. Det tidligste vi har startet er første uken i januar :) men feb. er som regel kaldere enn jan, så det kan hende det blir lite dager på vannet da, men får vi varme 3-9gr og vind er det nok noen som ikke klarer å vente :-D I kveld er det -11 og helt vindstille i Tromsø, altså ikke spesielt bra forhold :)
Wave, minimum 45minutter ville jeg tippe. Noen pleier å ta noen dager i Lofoten, dit er det lagt å kjøre men de drar likevell. Ola (en annen svenske) kan svare bedre enn meg Ola.Brandt (at) npolar.no. Du kan og lese litt på denne tråden i forumet vårt.
--
Stein Magne